584,817 active members*
4,660 visitors online*
Register for free
Login
IndustryArena Forum > Community Club House > International / Regional Forums > European Club House > Norwegian > Trenger aluminium i Tromsø, noen som kan hjelpe?
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    8

    Trenger aluminium i Tromsø, noen som kan hjelpe?

    Hei alle sammen.

    Jeg har i lengere tid forsøkt å få restartet byggeplanene mine. Det er vel ca 4år siden jeg startet å samle deler og har hatt alt liggende en god stund.

    Hadde fryktelig lyst til å komme igang igjen, men sliter med det samme som sist - aluminium. Har vært i kontakt med det som er å oppdrive av bedrifter i Tromsø som kan ha alu plater og andre alu profiler i sortimenetet uten at jeg har fått tak i det jeg trenger. Svarene jeg har fått har vært mange og forskjellige: Selger ikke til private, selger kun hele plater/ lengder, selger ikke av kapp de har liggende, har ikke på lager, osv...

    Ser jo at det er noen fra Tromsø som er innom her i blandt, og det hadde vært hyggelig å komme i kontakt med noen av dere også.

    Dersom noen har liggende alu plater som jeg kan få kjøpe av så er jeg evig takknemlig.

    Tommy

  2. #2
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    99
    Kanskje greit å vite litt om dimensjoner du trenger ;-)
    Runar Holm, Norway
    www.maxmekker.com

  3. #3
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    8
    Det er et godt poeng.

    Ideelt sett så bør platetykkelsen være >10mm. Vinkelprofiler >4-5mm.
    Trenger alt fra småkapp, 5x5cm biter, til noe større biter ca 15x60cm, uten at jeg har de eksakte målene.

    Jeg er vel egentlig på det stadiet at jeg vil vurdere det meste som er tilgjengelig og evt tilpasse designet til det jeg får tak i. Så får det heller være noen kompromisser i den retningen på denne maskinen. Som jeg har sett av flere tråder så er det like greit å gi opp perfeksjonist-tanken på første maskin.
    Nå bygger jeg for å lære og forventer å gjøre min andel av feil i samme slengen.

    Regner med at versjon nr 2 av denne maskinen kommer til å inneholde ett utall endringer og ønsker både i funksjonalitet og kvalitet.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    46

    Aluminium

    Har en del av det du trenger. Hvertfall profiler.

    Har postet de til salgs her.

    Mulig det kan være noe for deg?

    Har også 2 doble 30 mm stag (150 cm lange) med glidelagre og 25mm (ca 65 cm lange)

    Kan få med CAD tegninger av det jeg har om ønskelig. (Solidworks)

    Ta kontakt på PM evt

Similar Threads

  1. Trenger cnc fresing av Aluminium
    By luuude in forum Norwegian
    Replies: 4
    Last Post: 12-11-2010, 01:50 PM
  2. Trenger du hjelp med CNC maskin ?
    By swatta in forum Norwegian
    Replies: 0
    Last Post: 11-18-2010, 01:42 PM
  3. Noen med peiling på Fanuc 6M-B i Norge?
    By Barskekarsten in forum Norwegian
    Replies: 2
    Last Post: 11-18-2010, 01:25 PM
  4. Artcam 2008 -Noen som bruker det?
    By Vegabond in forum Norwegian
    Replies: 11
    Last Post: 04-01-2010, 07:09 PM
  5. Hvor mange microstep trenger jeg egentlig?
    By jaru-eri in forum Norwegian
    Replies: 1
    Last Post: 09-17-2009, 06:43 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •