585,956 active members*
4,623 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Join Date
    May 2013
    Posts
    0

    CNC på østlandet

    Hei

    jeg planlegger og bygge en AV benk som jeg har tegnet, og har da tenkt og bruke deler i aluminium som jeg dioxerer?. Det jeg lurer på er om noen har tips om hvor jeg kan få dette gjort? (jeg ønsker selvsagt og prøve og få til dette prosjektet til overkommelig pris, om dette er mulig er det noen som kanskje har maskin privat og tar på seg slike oppdrag til fornuftig pris?

    Det som er planen er og bruke 10mm og 20 mm aluminium, og de største stykkene blir på ca 60x60 cm (om noen har tips på hvor jeg kan få tak i plater til bra priser setter jeg selvsagt pris på dette beregnet er det ca 10 deler som for det meste er firkantet og med hull til bolter som nedsenkes i platene.


    Svar mottas med stor takk

    LT

  2. #2
    Join Date
    May 2013
    Posts
    0
    Takk for svar maxmekker, jeg har tenkt på vannskjæring, men delene skal ha nedfresede detaljer, så jeg må få de CNC laget, har du noenlunde peil på hva dette vil koste pr time, og ikke minst hvor mye som kan gjøres på en time? Jeg har tegninger med alt av mål så jeg vet hvordan ting skal se ut, men disse må programmeres inn i "språket" til maskinen.Kjenner du eventuelt noen som tar på seg slike oppdrag til fornuftig pris?
    Når det gjelder dioxeringen skal jeg ikke gjøre dette selv, fikk gjort dette for mange år siden på et bilstereoprosjekt der jeg brukte aluforsterkere med rør og noen kasser og deksler i aluminium.

Similar Threads

  1. CNC treff på østlandet?
    By mcentric in forum Norwegian
    Replies: 44
    Last Post: 09-03-2011, 09:04 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •