584,842 active members*
4,098 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    14

    Question sveise eller skru?

    Heisann

    Jobber på rammen min til routeren. sitter å funderer på den beste måten å skru den sammen. Rammen består av to aluminium skinner på 850 mm, og to skinner på 600mm. Skal lage et rektangel og lurer på om det beste er å bore og gjenge opp endene, bruke ekstrudert vinkelprofil til vinkeljern, eller rett og slett sveise hele greia sammen? noen kommentarer utifra hensyn til at denne må bli vinkelrett, styrke, evt. demontering?
    Det er flere momenter som må tas i betraktning her. Tror at det er lettest å bruke ekstrudert alu. vinkel profiler som vinkeljern for å få den så rett som mulig. men er usikker på om det styrke/stivhetsmessig ville vært bedre å tigge hele greia sammen?
    Hilsen Reidar

  2. #2
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Med tig så klarer du og bruke veldig lite varme, men jeg anbefaler deg og skru. Alt man sveiser kommer til og vri og vende på seg når det blir kaldt.
    Så om du får det til, så skru. Jeg har skrudd sammen hele bordet mitt.. Du finner ikke èn sveies der

    Til og med ledningene er skrudd sammen! (neida... :P de er loddet.. )



    Mvh Robert.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails IMAG0103.jpg   IMAG0104.jpg   IMAG0105.jpg   IMAG0106.jpg  

    IMAG0107.jpg  
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    14
    Ser bra ut det der Robert!

    Valgte å skru hele greia sammen. Satte riktignok noen sveise punkter her og der for å holde ting sammen når jeg borret hull.
    Det trengs nok litt finjustering når hele ramma er ferdig, og det er enklere når den er skrudd...

    Reidar

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Jupp, venter på bilder jeg da....


    Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    14
    Bilder kommer her
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails foran.jpg   bak.jpg  

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •