584,826 active members*

Clutches
Other mechanical components

About us

Our company has established 40 years ago and and specialized in producing power transmission equipments also to Europe and USA for last 15 years.
Custom made gearboxes according to our customers requirements. As a standard coupling producer, also special couplings are in our product range.
Refurbishment and reproduce of gearboxes another service are also subject of our company as well as special designed large gears (up to 50 Mn) and machine parts.
Our engineering department serves to Rolling mill industry, Cement industry, Crane industry, Fluid industry, Windmill industry etc. with experience of many years.
As a company that always tries to follow new products and technology, our main target is to investigate the newly manufactured machines and spare parts in the world market and to apply these improvements to our own machines which we believe the heavy industry of our country and the industry countries really need.
To serve to our customers more effective, the newly established GEKU company is located in Duesseldorf/Germany and will be serving worldwide.

Unser Unternehmen wurde vor 40 Jahren gegründet und hat sich in den letzten 15 Jahren auf die Herstellung von Antriebstechnik auch für Europa und die USA spezialisiert.
Wir fertigen maßgeschneiderte Getriebe nach Kundenwunsch. Als Standardkupplungshersteller gehören auch Sonderkupplungen zu unserem Lieferprogramm.
Die Überholung und Reproduktion von Getrieben, ein weiterer Service sind ebenfalls Gegenstand unseres Unternehmens, ebenso wie speziell entwickelte Großgetriebe (bis 50 Mn) und Maschinenteile.
Unsere Konstruktionsabteilung berät Kunden in der Walzwerksindustrie, Zementindustrie, Kranindustrie, Fluidindustrie, Windkraftindustrie etc. mit langjähriger Erfahrung.
Als Unternehmen, das ständig versucht, neuen Produkten und Technologien zu folgen, ist es unser Hauptziel, die neu hergestellten Maschinen und Ersatzteile auf dem Weltmarkt zu untersuchen und diese Verbesserungen auf unsere eigenen Maschinen anzuwenden, die unserer Meinung nach die Schwerindustrie unseres Landes und anderer Industrieländer wirklich brauchen.
Um unseren Kunden noch effektiver zu dienen, hat das neu gegründete Unternehmen GEKU seinen Sitz in Düsseldorf/Deutschland und wird weltweit tätig sein.
Visit us on our
Social Networks: