587,421 active members*
3,187 visitors online*
Register for free
Login
Page 4 of 4 234
Results 61 to 72 of 72
  1. #61
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34

    Ingen som er her lenger ?

    Her var det stille for tiden.
    Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av det vi holder på med nå.

    Først et skilt som er bakgrunsbelyst.

    Så et skilt i 3D inspirert av Dan Sawatzky til et grustak.

    Kommer mere bilder etterhvert som det blir ferdigt.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails IMAG0846.jpg   IMAG0841.jpg   Gravemaskin_Skilt_01.jpg   Gravemaskin_Skilt_02.jpg  

    Gravemaskin_Skilt_03.jpg   IMAG0855.jpg  

  2. #62
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    34
    Heisann, Dette blir sikkert helt feil plass og spørre, men fant ikke noen tråder ang dette...

    Det jeg lurte på, har noen mulighet og lyst til og frese ut deler i carbon ? Ta kontakt pr epost på [email protected]

  3. #63
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    63
    JO vi er her enda men det er ikke så ofte.

    Ser ut som du er litt mer proff en oss andre? JObber du med CNC til daglig?

    Hva mer har du laget og hva slags utstyr bruker du? Hvor holder du til i landet?

    Otto

  4. #64
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34
    Quote Originally Posted by Odeott View Post
    JO vi er her enda men det er ikke så ofte.

    Ser ut som du er litt mer proff en oss andre? JObber du med CNC til daglig?

    Hva mer har du laget og hva slags utstyr bruker du? Hvor holder du til i landet?

    Otto
    Ja det gjør vi, vi har et lite firma i Mysen (SERENDIP) med to ansatte,
    vi produserer spesialtilpassede møbler, interiør, skilt, prototyper, leker osv. Vi har også samarbeid
    med designere, bla. Johan Verde som vi laget en prototype til Mills (Rekesalat) beger som i dag er i butikken.
    Attachment 184174
    og Marianne Borge som har laget en hytte som heter "Woody 35", den har vi laget en liten versjon som er ment som dukkehus til barn.
    Attachment 184176

    Vi har også noen andre "lovende, kommende stjerner" som vi lager ting til, mere om dette senere.
    Vi ønsker også å komme i kontakt med andre som vi kan samarbeide med og utvikle konsept/ideer med, så dersom det er noen som
    ønsker hjelp eller råd, så vær ikke redd for å ta kontakt.

    En du da?
    Er du en "hobbyist" eller har du verksted?

  5. #65
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    61
    Har radiostyrte lastebiler og anleggsmaskiner som primærhobby..

    I den forbindelse har jeg laget noen anleggskjøretøy i skala 1/14..
    Bruker vectric aspire 2.5, så jeg kan ikke sette sammen komplette 3d modeller i programmet. Men det virker nå fint til mitt bruk enn så lenge

    Skalamodell av en Komatsu WA470-6 (klistremerkene gjorde den plutselig om til en 480, men de er i prinsippet like )




    En Bomag veivals




    Braketter for montering av traktorhjul fra en Bruder-leke på en tamiya lastebilaksling



    Igrunn en veldig morsom hobby og med hjelp i fresen er igrunn det meste mulig

  6. #66
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34
    Det må jeg si, dette er jo utrolig bra jo.
    Hva er det du lager modellene i ? Aluminium?
    Har du cnc maskin eller er det fres du bruker?
    Hvor lang tid tar det å lage en model?
    Håper å se mere av det du lager.

  7. #67
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Det er sånne kule ting jeg ikke bør se, for jeg vet jeg kommer til å bli bitt av basillen og setter igang med bygging ;-)

    Jeg har lenge lekt med idéen om å lage en ETF mining truck, men med en lengde på drøye 20 meter blir det ikke akkurat i samme skala...
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  8. #68
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    61
    Quote Originally Posted by Novec View Post
    Det er sånne kule ting jeg ikke bør se, for jeg vet jeg kommer til å bli bitt av basillen og setter igang med bygging ;-)
    Jeg har lenge lekt med idéen om å lage en ETF mining truck, men med en lengde på drøye 20 meter blir det ikke akkurat i samme skala...
    Ja man kan fort bli litt avhengig

    Quote Originally Posted by fragar View Post
    Det må jeg si, dette er jo utrolig bra jo.
    Hva er det du lager modellene i ? Aluminium?
    Har du cnc maskin eller er det fres du bruker?
    Hvor lang tid tar det å lage en model?
    Håper å se mere av det du lager.
    Takk for det , har en hjemmelaget cnc router (byggetråd: http://www.cnczone.com/forums/cnc_wo...pro_parts.html )

    Lager i aluminium, som deretter skrues sammen.
    Tiden varierer sterkt, brukte vel 1 1/2 mnd på å få hjullasteren kjørbar- og enda et år på å gjøre den visuelt ferdig
    Det blir til at jeg hopper litt mellom prosjektene, har en 6x6 dumper på gang også, den er kjørbar/styrbar men løftet på kassen er ikke ferdig.

    Legger ut bilder litt senere :-)

  9. #69
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34

    Stol

    Her er en stol laget i lameller av 19 mm kryssfiner.
    Litt usikker på om den er sterk nok imellom lamellene med lim og spiker.

  10. #70
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    174
    Ideen er god, men du kan sikkert frese hull og tre gjennom spiler der du har avstandsstykkene, evt bruke gjengestenger. Ellers tror jeg stolen blir mye bedre å sitte i med litt vinkel på setet. Metoden er jo veldig fleksibel m.h.t. å legge inn fasonger for rygg og bak. Et armlene som er 19mm bredt kan nok også virke litt ubehagelig.
    Jeg hjalp en kompis å tegne en trapp i kryssfinerlameller. Jeg håper han gjør alvor av prosjektet. Har ikke mest erfaring med slikt, men jeg gjorde til og med en analyse av nedbøyinga i Solidworks. Problemet med treverk er å finne gode fasthetsdata å bruke.

    Lars

    Quote Originally Posted by fragar View Post
    Her er en stol laget i lameller av 19 mm kryssfiner.
    Litt usikker på om den er sterk nok imellom lamellene med lim og spiker.

  11. #71
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34

    3d printer Mendel Prusa i3

    Nå skal vi lage en 3d printer.
    Har allerede skjært ut ramme som vi fant på Thingiverse , skal bestille deler og sette sammen.
    Lages i 6 mm kryssfiner foreløbig, skal se om jeg får tak i 6 mm aluminium etterhvert.

  12. #72
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    34

    Spisebord med kokemuligheter

    Her er et bord som vi lager tre stk av til Geitmyra Matkultursenter for barn.
    Det er koke sone (OBS!!! dette er induksjonsovn som ikke er varm etter bruk)
    nedfelt i bordplaten som kan dekkes til med et "lokk" når de skal bruke bordet til å spise på.
    Bordet er laget i 30 mm heltre Amerikansk eik, alt er slottet sammen og limt, ingen skruer.
    Dessuten er bordet veldig fint uten kokesone, bare som et vanlig spisebord.

    Det ligger ved en 3d model som stl fil, dersom det er noen som vil se på den.

    2 andre muligheter, en med hylle under også en med hylle og 3 kokesoner.

Page 4 of 4 234

Similar Threads

  1. Hvor kjøpe freser, online?
    By Odeott in forum Norwegian
    Replies: 12
    Last Post: 03-04-2010, 07:52 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •