586,371 active members*
3,468 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    28

    Maskinbutikken

    Ønsker bare å informere om at jeg har åpnet en ny nettside, som noen kanskje vet så solgte jeg Syil før, men for om lag et år siden begynte jeg å forhandle Sieg og har nå fjernet Syil fra sortimentet.

    Prøver nå friskt og raskt å satse på Sieg og vet at mange her er kjent med maskinene så jeg legger en link til siden min og tråden får fjernes hvis den oppfattes som upassende reklame.

    Maskinbutikken.no, Velkommen til vår nettbutikk

    Se også på tråden om materialer der jeg har laget en post.

    Vi er rimeligst i norge på Sieg og alle våre handler skjer på norske vilkår i henhold til kjøpsloven. En viss fordel mot handel i utlandet, og vi satser på privatmarkedet, så alle priser er ink mva og ingen rynking på nesa når noen ringer og ikke representerer et stort firma.

  2. #2
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    52
    Der var det mye snadder til svært hyggelige priser! Blir nok en større bestilling så fort feriepengene kommer inn

  3. #3
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    28
    Nå er det mange flere produkter i materialer kategorien!
    Materialer : Maskinbutikken.no, Velkommen til vår nettbutikk

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Hmm... Skattepenger + feriepenger = dreibenk? Eller kanskje bytte ut den nesten CNC-ombygde X2-en med en SX3? What to do...

    Hva koster det omtrent å sende noe sånt oppover til Trondheim?
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  5. #5
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    87
    Jeg kan hvertfall anbefale Tommy/Maskinbutikken på det varmeste. Akkurat hvert å hentet en Sieg SX3 hos han nå. Veldig hjelpsom og trivelig, sist men ikke minst de beste prisene på denne siden av berget.

  6. #6
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    28
    Hei! frakt til 7003 trondheim for en SX3 på døren til en privatperson er 1125,- inkl mva, hvis du har mulighet til å ta den imot på jobb eller en annen firmaadresse på dagtid så er det 750,- inkl mva.

    Det var bare hyggelig det, Jan Rune.

    Tommy

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    En kamerat av meg på Lillehammer forhandler også Sieg, men han klarer ikke matche prisene dine. Det sier jo en del!

    Jeg har verksted i kjelleren på jobben, så det blir eventuelt dit den skal sendes. Da er det ikke gæli i det hele tatt! Må bare tenke meg om en gang eller tre før jeg handler, jeg kan ikke med hånda på hjertet si at jeg har veldig bruk for noe vesentlig større. Og ikke minst må jeg få ferdig ombygd X2-en min før det er noe håp om å få solgt den. Any takers?

    Har du forresten mulighet til å skaffe den gamle X3 også? Med CNC ser jeg bare motorkraften som en fordel med SX3, med lavere turtall som motvekt.
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Og der var jaggu en SX3 bestilt! Har så smått begynt å legge den inn i CAD, men det blir begrensa nøyaktig når jeg bare har bilder å gå utifra. Om ei ukes tid skal den være på plass så jeg kan få inn riktige mål og begynne å designe CNC-deler. Gøy!
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails SX3_main.jpg  
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  9. #9
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    87
    Jeg har også tatt en del bilder for å tegne den i Autocad selv. Hvis du er interessert, så kan jeg godt laste de opp for deg?

    Hvilket CAD program bruker du? Kanskje vi kunne spart hverandre for litt arbeid :cheers:

  10. #10
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Hvis du har nøyaktige mål hist og pist tar jeg imot med glede! Jeg bruker UGS NX4, så jeg tror det blir verre å utveksle CAD-filer. IGES er selvfølgelig en løsning for selve maskina, ettersom det ikke skal redigeres.
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  11. #11
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    87
    Lastet opp bildene her: ImageShack Album - 70 images.

    IGES er jo greit å jobbe med. Så da er det jo mulig.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Nice! Skal gå gjennom dem og oppdatere modellen, så tar jeg resten når jeg får maskina. Legger ut IGES-filer når alt er klart, sammen med noen utvalgte maskintegninger. Regner ikke med at vi er de eneste som kan ha bruk for det.
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Har fått en forholdsvis enkel dwg-tegning av X3 (også i doc-format) fra Sieg nå, og regner med å få tilsvarende til SX3 i morra. Hjelpsomme folk, de kineserne!

    Edit: Glemte å spørre om lov før jeg la ut tegningene, og de var ikke så kjempehappy for å dele dem med omverdenen... Legger ut mine egne tegninger når de blir klare.
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  14. #14
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    272
    Quote Originally Posted by Novec View Post
    Og der var jaggu en SX3 bestilt!
    ... og der var den jaggu levert!

    Kjøp kjapt, trygt og billig: Sørli Sørli! ;-)
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

  15. #15
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    28
    Takker for skryt

  16. #16
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    52
    Det er fullt fortjent har ikke annet enn svært gode erfaringer jeg også!

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •