586,655 active members*
3,247 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    0

    CNC samarbeid i sandnes/stavanger

    er det noen interesserte til å være med å bygge en cnc router gjennom vinteren?

    jeg har det meste av utstyr (verktøy, dreiebenk, søylebor, koordinatbord, måleinstrumenter, loddeutstyr og en liten cnc m.m.) og et lite leid lokale på gandal i sandnes.

    planen er å bygge en maskin på 1x1 meter pluss/minus. pris bør helst ikke overstige 15000. jeg har lett tilgang til standard aluminiumsprofiler. jeg har investert i 4 stk kina step motorer av nema23 428oz-in størelse med dedikerte drivere til hver motor (kina selvsagt)

    for øyeblikket ser jeg etter skruer og skinner. da disse er innkjøpt så vil jeg designe bordet etter skruene.

    problemet med cnc bygging er at jo mer research og kunnskap man tilegner seg, jo mer innser man at man ikke vet om emnet. derfor håper jeg det er en annen sjel i området mitt som har lyst å være med på dette prosjektet og bidra med kunnskap og ideer og eventuelt bygge sin egen maskin.

    kostnader til maskinen dekkes selvsagt av meg. ta kontakt så utformer vi et opplegg som fønker for begge.

  2. #2
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    63
    Har du fått noen med deg?
    Jeg kunne ha vært med men jeg har allerede bygget meg en slags Joes Hybrid fres.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    63
    Hvordan går det med bygget?

  4. #4
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    34
    ble det noe mer med dette ??

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •