Ahh. Selvfølgelig. Det er vell en frekvensomformer?

Når det gjelder budsjett er jeg ikke helt sikker. hehe. Jeg må fordele dette litt utover, og bygge litt etterhvert. Må prioritere skole, så det blir når jeg føler det har tid. Så budsjettet er litt både og, for jeg har ikke dårlig tid sånn sett. Tenker at jeg vil starte med noe litt rimeligere når det gjelder spindel, evt prøve å få tak i et kit. Det spørs liksom litt på prisen for det. Når jeg har kikka på feks ebay, får man spindel til rundt 2500-3000kr

eks på dette
(om det er lov å lime inn linker her )
2 2KW Water Cooled Spindle Motor ER20 Matching 2 2KW VFD Inverter Drive CNC | eBay

Tenker at noe slikt sikkert er greit som en start? Men jeg vet alt for lite om dette dessverre. Bygging, oppsett osv skal ikke være noe problem. Det er akkurat hva slags deler jeg trenger jeg må ha litt hjelp med. hehe

Motorer har jeg vurdert nema 23 motorer. Ser dette er brukt på en del maskiner, både mindre og større. Er ikke ute etter en superkjapp maskin, så tror dette skal være greit.

Når det gjelder selve styringen er jeg også litt usikker. Jeg har programmert noe arduino, så det å finne noe der er en mulighet. Men ser det er mye fint å få tak i.

Takk igjen!

\\Dalern