586,082 active members*
3,937 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441

    Red face Byggetråd Cnc

    Hei.

    Må vel få til noen byggetråder nå som vi har fått vårt eget forum!
    Jeg må linke til der jeg startet en byggetråd, på ModellflyNytt.no
    Skal få tatt noen andre skikkelige bilder forhåpentlighvis i løpet av dagen og legge ut.


    Mvh Robert.

  2. #2
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441

    Red face

    Her er noen bilder fra idag.
    Har fått satt på justerbare føtter, så nå står ikke maskinen på plastbokser og bruskasser lengre


    Mvh Robert.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails P1010442 (1632 x 1088).jpg   P1010443 (1088 x 1632).jpg   P1010444 (1088 x 1632).jpg  

  3. #3
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    290
    Er Kress fresen relativt stillegående sammenlignet med en vanlig overfres?

    miko

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Hei.

    Jeg synes det er merkbar forskjell, men det er en stund siden jeg har hørt en vanlig overfres.
    Jeg kan huske at den jeg prøvde bråkte mye mere, men den kan jo ha mere rpm en den jeg har nå.


    Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  5. #5
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Hei.

    Da har jeg fått koblingene mellom stepperne og skruene.

    Jeg bestilte koblingene mine ifra E-bay.

    Jeg bestillte en stk kobling med 6,35 mm i ene enden, og 6 mm i andre enden.
    Samt to stk med 6,35 mm i ene enden og 10 mm i andre enden.

    Firmaet brukte 13 dager før de sendte de, pga av helligdager på begynnelsen av Mai. Vi i Norge hadde ikke noen annen helligdag enn 1. Mai, men samme det. De er her nå.

    Summen for 3 stk koblinger med variable hull i endene ble 467,- i postkassa.


    Mvh Robert.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails P1010456 (2448 x 1632).jpg  
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  6. #6
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Hei.

    Må bare si det har vært dårlig respons på tråden min, men jeg lever alikevell fordi..
    Kanskje jeg får prøvekjørt den i morgen.

    Her er i allefall noen nye bilder

    PS: Delene som er rødprimet skal lakkeres , de er bare satt sammen for og prøve kjøre.


    Mvh Robert.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails P1010504.jpg   P1010505.jpg   P1010506.jpg   P1010511.jpg  

    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    73
    Hehe, klager du over dårlig respons ?

    Ser helt mega ut den maskinen der, gleder meg til å se hvordan det utvikler seg!

    Jeg vurderer samme koblinger til ballskruen som deg, men er litt bekymret pga momentet jeg har på mine steppere.....Og SDP-SI blir fryktelig dyrt dersom jeg skal handle der....

    Hva slags primer vil du anbefale? Jeg vurderer å lakkere min i John Deere-grønn, så FK er neste stopp...hehe...
    Building Stage: [///////------]45% Now we are getting somewhere...
    Ordering & planning: [///////////---] 80% Aaaalmost done...

  8. #8
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    290
    Du lager vel en video? Gleder meg til å se den kjøre Robert

    Så du PM'en?

    miko

  9. #9
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Ja jeg så PM`n, har det litt travelt for tiden. Skal sjekke den en gang til

    Jeg mente ikke at dere skulle skryte meg i skyene, men bare si hva dere synes så langt.
    Selvsagt skal jeg lage video må bare få igang skiten først

    Laget feste til kressn, og brakett for mutteren til X-aksen idag. skal se om jeg gidder og skru de på ikveld, hvis ikke kommer jeg langt i morgen.


    Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

  10. #10
    Join Date
    May 2009
    Posts
    31
    Quote Originally Posted by Vegabond View Post
    Ja jeg så PM`n, har det litt travelt for tiden. Skal sjekke den en gang til

    Jeg mente ikke at dere skulle skryte meg i skyene, men bare si hva dere synes så langt.
    Selvsagt skal jeg lage video må bare få igang skiten først

    Laget feste til kressn, og brakett for mutteren til X-aksen idag. skal se om jeg gidder og skru de på ikveld, hvis ikke kommer jeg langt i morgen.


    Mvh Robert.
    Jeg også vil se video! Alltid morsomt å se et nybygg i bevegelse

  11. #11
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    441
    Du må ta deg en tur en dag Roger! du bor jo bare noen km unna! så får du vise meg litt EMC2


    Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

Similar Threads

  1. Proto-M byggetråd
    By mcentric in forum Norwegian
    Replies: 75
    Last Post: 03-04-2010, 05:52 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •