586,060 active members*
3,380 visitors online*
Register for free
Login
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    73

    Deler i Norge

    Tenkte vi kunne lage en liten oversikt over forhandlere i Norge som leverer ulike komponenter til konkurransedyktige priser... Så langt har jeg handlet absolutt alt (unntatt stål og smådetaljer) i utlandet, og fortsetter gjerne med det om prisene fortsatt er best der. For øyeblikket er jeg på jakt etter overganger fra stepmotor til ballskruene mine, men pga høyt moment (8,5++) har jeg slitt litt med å finne noen som passer. Tips mottas med takk! Ser Normann har laget en oversikt over verktøy i Norge, så vi kan holde oss til cnc-komponenter her, så kan selve verktøyene være i Normanns tråd...
    Building Stage: [///////------]45% Now we are getting somewhere...
    Ordering & planning: [///////////---] 80% Aaaalmost done...

  2. #2
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    61
    Her et tips til kobling, har to sånne som jeg skal bruke på min maskin;
    http://www.slidesandballscrews.com/f...29ed9d040ee713

    Ellers så sliter jeg med akkurat det samme når det gjelder deletilgang, det er utlandet som gjelder

    -Ronny

  3. #3
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    73
    Se der ja, desverre hadde de ikke i riktig dimensjoner, men mulig det går ann å få maskinert til riktig størrelse.
    Er også på jakt etter 2x 1000mm lineære skinner, helst noen relativt store/robuste saker, gi lyd om dere kjenner til noen for en rimelig penge på eBay eller andre steder.
    Building Stage: [///////------]45% Now we are getting somewhere...
    Ordering & planning: [///////////---] 80% Aaaalmost done...

  4. #4
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    290

    norske forhandlere

    Ramser opp litt linker her. De fleste er jo kjent for mange men jeg tar dem med allikevel:

    Biltema - Alt mellom himmel og jord
    Clas Ohlson - Alt mellom jord og himmel
    Tools - Alt mulig av verktøy osv. Jeg bestiller trapesgjengestang og muttere fra dem.
    Gasolin - Litt særere verktøys og maskin forhandler. Forhandler bla dreie- og fresemaskiner samt fresestål fra Chester U.K. Handlet en del her i andre sammenhenger. Litt dyrt men temmelig pålitelig.
    Reodors - Søsterbutikk av Gasolin. Litt mer rettet mot dreiing og fresing
    Elfa - Alt innen elektronikk og komponenter
    Jula - Som en blanding av Biltema og Clas Ohlson. Både proff og billig verktøy

    Det er bare det jeg kommer på i farta. Det er bare å hive seg på og poste linker. Ikke alt som er direkte cnc relatert selvsagt men når vi først bor i et land som aldri har hørt om cnc som hobby så får vi bruke oppfinnsomheten

    miko

  5. #5
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    174
    RS litt som Elfa, men bedre utvalg i automasjonskomponenter og mekanikk.
    Mekanex Svenske, og ikke sikkert de vil handle med private?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •