587,698 active members*
3,434 visitors online*
Register for free
Login

Thread: MT 3 for TTS

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    8

    MT 3 for TTS

    Hei er det noen som vet hvor en kan få tak i MT3 collet for rask skifte av tools?
    Jeg er i gang med konvertering av en BF25 og ønsker da å ha tormach tool changer somen del av cnc prosjektet mitt. Da trenger jeg en kon MT3 til 3/8" eller lignene som HOSS bruker, men på G0704 er det R8 spindel. Jeg har lett overalt på Ebay osv men finner ikke noe. Jeg er nokså novis på dette området så hvis noen kunne hjulpet hadde det vært flott :banana::banana:

  2. #2
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    1943
    Quote Originally Posted by la8kra View Post
    Hei er det noen som vet hvor en kan få tak i MT3 collet for rask skifte av tools?
    Jeg er i gang med konvertering av en BF25 og ønsker da å ha tormach tool changer somen del av cnc prosjektet mitt. Da trenger jeg en kon MT3 til 3/8" eller lignene som HOSS bruker, men på G0704 er det R8 spindel. Jeg har lett overalt på Ebay osv men finner ikke noe. Jeg er nokså novis på dette området så hvis noen kunne hjulpet hadde det vært flott :banana::banana:

    Translated - Hey does anyone know where one can get hold of MT3 collet for quick change of tools?
    I am in the process of converting an as from BF25 want then to have tormach tool changer cnc somen part of my project. When do I need a cash MT3 to 3/8 "or similar HOSS use, but the G0704 is the R8 spindle. I have looked everywhere on Ebay etc but can not find anything. I am quite novis in this area so if anyone could help had there have been great
    You can get them directly from Tormach.
    30251 - TTS-MT3 adaptor collet

    Or from Little machine shop:
    Collet, 3/4" 3MT for Tormach Quick Change - LittleMachineShop.com

    They have a standard 3/4" MT3 collet that is cheaper:
    Collet, 3/4" 3MT - LittleMachineShop.com

    I got mine off of e-bay. There aren't too many vendors for them there, but this is the vendor I bought from here in the USA. It had 3/8-16 drawbar threads.

    MT3 3 4 inch Round Collet | eBay

    Here is one in the UK with 3/8" Whitworth drawbar threads.

    Morse Taper Collet 3MT 3 4" Dia 3 8" Whit MT3 | eBay

  3. #3
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    8
    :cheers: Thanks! Problem solved! MT3 for Tormach ordered from LittleMachineShop.com.

    Thanx for fast answer :banana::banana::banana:


    Regards
    Stian

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •